Kreativnost



Kreativnost


Pojam kreativnost u literaturi ima dva značenja. Prvo značenje govori da je kreativnost stvaralaštvo, a drugo da je kreativnost skup osobina koje omogućuju i izazivaju stvaralaštvo tj. produktivnost. 

Kreativnost u četiri kategorije: - kreativna osoba ,kreativni proces, kreativni produkt i kreativno okruženje

Razlikujemo dvije vrste kreativnosti : - primarna i sekundarna

  • Primarna kreativnost - sposobnost generiranja ideja
  • Sekundarna kreativnost - pimarna kreativnost dopunjena selektivnim i kritičkim mehanizmom

Kreativnost možemo razvrstati u pet stupnjeva, a to su : kreativnost spontane aktivnosti, usmjerene aktivnosti, kreativnost invencije i inovacije, te kreativnost stvaranja

Kreativnost čine misaoni procesi i operacije, osobine ličnosti i kreativni proces.

J.P.Guilford u svojiim tekstovima/knjigama navodi dva oblika misaonih operacija. To su konvergentni i divergentni oblik. Konvergentni oblik mišljenja uključuje logičko zaključivanje i traženje točnog rješenja, divergentni oblik značajan je za kreativnost i za rješavanje problema na više načina, stvaranje novih ideja.

Primarnim osobinama kreativnosti smatra - orginalnost, fluentnost, fleksibilnost i elaboraciju.

Razvoj same kreativnosti temelji se na motivaciji i interesu stoga je važno djetetu pružiti motivaciju, zainteresirati ga, poticati, ohrabrivati, davati podršku. Kreativno dijete posjeduje odvažnost da samo pokuša stvoriti nov sadržaj. Dijete koje se ne zadovoljava gotovim i kupljenim sadržajima, neog se zabavlja izmišljanjem, premišljanjem, oblikvanjem, koje uživa u samom postupku stvaranja novih sadržaja i koje s ponosom svoje inovacije pokazuje takodjer je kreativno dijete.

Likovni jezik kod djece izričito je važan. Djeca njime izražavaju svoje biće, poimaju sebe i svijet oko sebe. Kreativno izražavaju svoja iskustva, doživljaje, znanja i razumijevanja.  Likovnim odgojem djeca od najranije dobi razvijaju svoje likovne  sposobnosti i svoju potencijalnu kreativnost.Za razvoj kreativnosti važna  je poticajna okolina i kreativan odgojitelj u odgojnoj skupini.

Odgojitelj treba biti kompetentan, te mora svladati i poznavati potrebne tehnike i metode koje potiču kreativnost. Odgojitelj dopušta slobodu, ne kritizira, poučava i proučava, ne savjetuje i pušta dijete da samostalno odrađuje svoje aktivnosti.



"Osmjehneš li se djeci, ona uzvrate osmjehom. Osmjehneš li se odraslima, oni će se zapitati: Zašto se ovaj smije?!" Phil Bosmans

;)


Sva prava zadržana 2019
Izradio Webnode
Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti